Hedo trafia Jackpot [WYWIAD]

FB IMG

Hedo to człowiek instytucja. DJ, prezenter radiowy, aktywista z ramienia Save The Vinyl. Chociaż to przede wszystkim MC, który swobodnie posługuje się zarówno językiem polskim jak i angielskim w swojej nawijce. Właśnie wydaje swój pełnoprawny album Jackpot LP, gdzie gościnnie udzielił się m.in.: Kosi, Miły Atz, Bosski, Wuzet oraz Merky Ace i Krome z R2S.


Postanowiliśmy wesprzeć Hedo w promocji patronatem nad albumem. Oprócz tego przygotowaliśmy wywiad, który możecie sprawdzić poniżej.
Zapraszamy do lektury.

Blind: Rozmowę chciałbym zacząć od nazwy albumu. Czemu akurat Jackpot?

Hedo: Jackpot LP to mój pierwszy longplay, a zarazem 3 studyjny, dwujęzyczny album po Jackinabox EP i Jackdarippa EP. Przesiąknąłem klimatem grime, bass, garage czy dubstep od czasu jak poszedłem do college tu w Manchester UK. Większość gości na albumie poznałem osobiście, przy okazji koncertów na wyspach jako support. Jako dwujęzyczny MC, który jest również głową wytwórni, miałem możliwość zebrać na album najlepszych zawodników z UK oraz PL. Stąd nazywa Jackpot.

Blind: W Polsce UK sound ma problem z przebiciem się do szerszej świadomości słuchaczy. Bosski Roman z Krakiem był na bocznicy sceny. Nie pomógł “romans” Pezeta z tym brzmieniem. Album Wuzeta przeszedł bez echa. Miły ATZ ma bardzo szerokie horyzonty i znany jest z wszechstronności na swoich albumach. Jak myślisz co jest tego przyczyną, że jednak to brzmienie znajduje się na uboczu?

Hedo: Nie wiem czy Pezet do końca sprostał temu brzmieniu – produkcja to jedno, a styl to drugie, Myślę że Wuzet ma swoje grono odbiorców i jest częstym gościem u rożnych artystów. ATZ mocno przemyca to brzmienie i zgodzę się, że trafia najszerzej. Myślę, że właśnie ten styl nadal jest bardzo młody w Polsce i dlatego traktowany trochę po macoszemu

Blind: Nie wiem do końca, czy faktycznie chodzi jedynie o “wiek” tego nurtu u nas. Jednak trap lub drill o wiele łatwiej zostały u nas przeszczepione. Czy nie obawiasz się, że jednak specyficzne brzmienie brytyjskiej sceny, nigdy nie zyska na popularności u nas w kraju? Jednak tempo oraz łamliwość nawijki oraz bitów stanowi bardzo wysoki próg wejścia w ten nurt muzyczny.

Hedo: Rozmawiałem o tym z Bosskim z Firmy, on dla mnie był jednym z pierwszych MCs na polskiej scenie, który siekał dancehall, grime, dnb I dubstepy. Myślę, że pomimo faktu, iż w Polsce to niszowy gatunek to i tak ma swoje wierne grono odbiorców. Zauważam coraz więcej DJów w Polsce grających takie sety w radiu. Grime w UK, też nigdy nie był POPem, chyba ze mówimy o MCs, którzy zrobili komercyjny numer – ale to już coś innego. Ponadto na albumie, jest tez kilka drillowych smaczków w stylu stutterow i tape stopow bardzo charakterystycznych dla tego gatunku.

Blind: Chciałbym, żebyś przybliżył nam jak to wygląda na Wyspach jeżeli chodzi o życie nocne. Jaki wyglądają imprezy grimowe? Jaka jest frekwencja na takich wydarzeniach? Oczywiście domyślam się, że Skepta oraz inne gwiazdy zamykają stadiony, ale chodzi mi o te mniej znane twarze. Jak ogólnie wygląda klimat na podziemnych imprezach grimowych?

Hedo: Stary tutejsi MC np z ekipy Levels, czyli Skittles i Sparkz przychodzą na imprezy DnB i tam lecą z wersami. Tempo 140 bpm to podstawa. MCs tutaj są bardzo wszechstronni pod tym kątem. Potrafią posadzić wersy do analogowych bitów w 90 bpm i zrobić rzeźnie na drum n bass przy 150bpm.

Blind: Pamiętam, że ta jedność sceny bardzo od początku mnie przyciągała do tej muzyki. Oglądałem filmiki, gdzie w Londyńskich klubach stało 30 osób na scenie i każdy po kolei nawijał jak na imprezie freestylowej w latach 90. Jedność oraz wspólny lot było czuć przez ekran. Ty zakochałeś się w tej muzyce od pierwszego usłyszenia? Czy musiałeś się przekonywać jakiś czas? Jak w skrócie wyglądała Twoja droga od słuchacza do twórcy?

Hedo: Zdecydowanie tym typem muzy przesiąknąłem tutaj. Przyleciałem mając 19 lat i poszedłem do college’u. Tam pierwszy raz usłyszałem “Slang like this” od P Money i myślę “O kurwa co się tu w ogóle dzieje!”. Pierwszy raz usłyszałem MCs nawijających pod dubstep. Garage tak samo rządzi od zawsze razem z bassline, bardzo szybko tym przesiąknąłem.

Blind: Poznałeś polskich reprezentantów tej muzyki? Dzieci Bassu, PZG, Kasierr odpowiedzialny za Fanpage My Hood Is Grimey. Wspomniałeś o Bosskim, ale nie możemy zapomnieć o ekipie Wysoki Lot, również z Krakowa. Jak liczna polonia ogólnie bywa na Twoich koncertach lub imprezach gdzie i Ty gościsz?

Hedo: Znam Wysoki Lot pewnie, oni mniej więcej w tym samym czasie co ja puszczali single w Koka Beats. Dla poloni zazwyczaj gram supporty przed headlinerami z PL, gdy przylatują na tour po wyspach. A dla publiczności z UK zdarzało się nawet grać na karnawale w Bristol kilka razy. Z PZG graliśmy razem w Edynburgu. Kasierr z My Hood Is Grimey produkował beat na moja poprzednia epke. Współpracowałem tez z dubsknitem.

Blind: Jak odbiera Cię brytyjska publiczność? Jackpot trafi do zagranicznej publiki?

Hedo: Dzięki temu ze jestem biligualny trafiam i do nich. Album sam w sobie jest mocno dwujęzyczny. A oprócz mnie, po angielsku usłyszysz tam i Wuzeta I Bosski’ego. Do tego jest legenda grime Merky ACE, I Krome R2S obaj z Londynu. Ja natomiast od 15 lat mieszkam w Manchester, więc mam już swoje grono brytyjskich odbiorców.

Link do preorderu:

Blind: Właśnie. Czy są jakieś widoczne różnice w brzmieniu londyńskim, a tym płynącym z Manchesteru?

Hedo: Oprócz akcentu nie. Tutaj w każdym hrabstwie inaczej się mówi. Posłuchaj sobie np ekipy Invasion Alert z Birmingham (Midlands) a np Tizzy Gang z Londynu. Beat może być nawet od tego samego producenta, ale często tej indywidualności nadaje akcent

Blind: Nie mogę Cię nie poprosić o rekomendacje dla mnie i naszych czytelników. Co każdy powinien według Ciebie sprawdzić chcąc poznać brytyjskie brzmienie. Pomijam oczywiście Twoja twórczość, bo to oczywiste, że tą polecamy każdemu.

Hedo: Napewno zachęcam do zapoznania się z ostatnim albumem mojego gościa na Jackpot LP – Merky Ace śledzę go od 12 lat i możliwość współpracy z nim to dla mnie zaszczyt. Co mogę zarekomendować? Z MCs napewno Wiley, DDouble E, Flowdan,JME Footsie, Riko Dan. Z producentów/djów Faze Miyake, SwiftaBeater, Spooky,Teddy, Preditah, SirSpyro.

followrap patronite

Social media:

Zobacz również:
⚠️ Nasz Fanpage na Facebooku

‼️Nasz Patronite

💿 Redakcyjne patronaty Albumów

🎥 Nasz kanał na YouTube

👥 Nasza grupa na Facebooku

📕 Posty z cyklu #KalendariumPolskiegoRapu

📷 Instagram FollowRap

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*